
Twitter ve işlenmemiş enformasyon -hadi buna kabaca haber diyelim- sunma hızı hakkında okuduğum ecnebice bir yazıda;
Cep telefonu veya internet üzerinden Twitter’a gönderilen kısa mesaj (bizim buralarda, onca müfredat değişikliğine rağmen bir türlü İngilizce öğrenilemez ama ne hikmetse kısa mesaj yerine es em es (sms) denmekte ısrar edilir) sonucu malumat sahibi olma hızı televizyon ve web sitelerinde daha fazladır denmektedir.
Twitter’in tarifini yapmak gerekirse; şu anda ne yapıp, ne yapmadığınızı ya da ne bileyim pirincin fiyatını hortlatan nedenleri -140 karakterle aşmamak kaydıyla- cümle aleme duyurduğunuz bir web sitesidir. Siteye bu güzide mesajlarınızı internet ortamında gönderebildiğiniz gibi cep telefonu vasıtasıyla da gönderebilirsiniz. Kara kalem usulü tarif, bu kadar.
Twitter ve haber arasındaki bağlantıya geri döndüğümüzde; mesela yakınlarınızda bir yerde patlama oldu bununla ilgili malumatı kısa mesajla hızlı bir biçimde bütün dünyaya duyurabilirsiniz. Oysa aynı hızı, televizyonda ya da web sitelerinde yakalamak daha güçtür.
Meydana gelen bu gelişmelerden şu sonuçları çıkarmak olasıdır:
1- Teknolojik gelişmeler daha çok, malumat verme ve ulaşma zamanını hızlandıracak faktörler ekseninde olmaktadır.
2- Daha hızlı malumat verme ancak daha çok kişinin malumat verici hale gelmesiyle olacaktır.
3- Daha çok kişinin malumat verici hale gelmesi ancak malumat vermenin kolay ve eldeki olanaklara uygun araçlarla yapılmasına fırsat verir nitelikte olmasıyla mümkün olacaktır. (Düşünsenize, çoluk çocuk cep telefonlarına düşkünlüğümüzü. Elimizdeki cep telefonuyla ne haberler veririz biz.)
4- Vatandaşların habere katılımı, salt işlenmemiş enformasyonu bildiren kişi olmasıdır. Enformasyonun işlenmesi ise, profesyonellerce (gazeteci) yapılacaktır.
Cep telefonu veya internet üzerinden Twitter’a gönderilen kısa mesaj (bizim buralarda, onca müfredat değişikliğine rağmen bir türlü İngilizce öğrenilemez ama ne hikmetse kısa mesaj yerine es em es (sms) denmekte ısrar edilir) sonucu malumat sahibi olma hızı televizyon ve web sitelerinde daha fazladır denmektedir.
Twitter’in tarifini yapmak gerekirse; şu anda ne yapıp, ne yapmadığınızı ya da ne bileyim pirincin fiyatını hortlatan nedenleri -140 karakterle aşmamak kaydıyla- cümle aleme duyurduğunuz bir web sitesidir. Siteye bu güzide mesajlarınızı internet ortamında gönderebildiğiniz gibi cep telefonu vasıtasıyla da gönderebilirsiniz. Kara kalem usulü tarif, bu kadar.
Twitter ve haber arasındaki bağlantıya geri döndüğümüzde; mesela yakınlarınızda bir yerde patlama oldu bununla ilgili malumatı kısa mesajla hızlı bir biçimde bütün dünyaya duyurabilirsiniz. Oysa aynı hızı, televizyonda ya da web sitelerinde yakalamak daha güçtür.
Meydana gelen bu gelişmelerden şu sonuçları çıkarmak olasıdır:
1- Teknolojik gelişmeler daha çok, malumat verme ve ulaşma zamanını hızlandıracak faktörler ekseninde olmaktadır.
2- Daha hızlı malumat verme ancak daha çok kişinin malumat verici hale gelmesiyle olacaktır.
3- Daha çok kişinin malumat verici hale gelmesi ancak malumat vermenin kolay ve eldeki olanaklara uygun araçlarla yapılmasına fırsat verir nitelikte olmasıyla mümkün olacaktır. (Düşünsenize, çoluk çocuk cep telefonlarına düşkünlüğümüzü. Elimizdeki cep telefonuyla ne haberler veririz biz.)
4- Vatandaşların habere katılımı, salt işlenmemiş enformasyonu bildiren kişi olmasıdır. Enformasyonun işlenmesi ise, profesyonellerce (gazeteci) yapılacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder